Ανοίγουμε τον υπολογιστή μας και αυτό που βλέπουμε είναι μια μαυρίλα που δε λέει να φύγει. Τι κι αν περιμένουμε κανά πεντάλεπτο, η μαυρίλα παραμένει εκεί. Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση?
Καταρχάς πρέπει να είμαστε παρατηρητικοί και να προσέξουμε αν αμέσως μετά το πάτημα του κουμπιού εκκίνησης εμφανίζεται οτιδήποτε στην οθόνη μας, ακόμα και το λογότυπο της μητρικής ή η ο έλεγχος της μνήμης. Οτιδήποτε! Αν όντως βλέπουμε κάποια πράγματα, τότε σχεδόν σίγουρα η οθόνη μας δεν έχει κάποιο πρόβλημα. Σε αυτή την περίπτωση , το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να πατήσουμε το πλήκτρο F8 για να δούμε αν μπορέσουμε να μπούμε σε safe mode. Αν εμφανιστεί το μενού απο το οποίο μπορούμε να μπούμε σε ασφαλή λειτουργία, τότε θεωρητικά δεν υφίσταται πρόβλημα και το πιθανότερο είναι να άλλαξε με κάποιο τρόπο η ανάλυση της οθόνης και να μην την υποστηρίζει η οθόνη μας. Σε αυτή την περίπτωση , αφού μπούμε σε ασφαλή λειτουργία, πάμε και αλλάζουμε την ανάλυση της οθόνης στο χαμηλότερο επίπεδο (συνήθως γίνεται αυτόματα στην ασφαλή λειτουργία, αλλά πρέπει να το επιβεβαιώσουμε πατώντας ΟΚ για να το κρατήσει). Για το πώς αλλάζουμε την ανάλυση της οθόνης ανατρέξτε σε προηγούμενο άρθρο του blog.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που δεν εμφανίζεται τίποτα , ούτε αμέσως μετά την εκκίνηση; Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να δυσκολεύουν. Και πάλι θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να δώσουμε βάση σε τυχόν ηχητικές ειδοποιήσεις. Το ηχειάκι του υπολογιστή πάντα μάς δίνει πληροφορίες σχετικά με πιθανά προβλήματα. Αναλόγως τον ήχο που θα ακούσουμε, θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν το πρόβλημα οφείλεται στη μνήμη του υπολογιστή ή στην κάρτα γραφικών. Συνήθως ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο απο ένα σύντομο σημαίνει θέμα με τη μητρική. Ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο απο 2 σύντομα, σημαίνει πρόβλημα με την κάρτα γραφικών. Ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο από τρία σύντομα, σημαίνει πρόβλημα στη μνήμη.
Παρ' όλα αυτά, οι ηχητικές ειδοποιήσεις διαφέρουν απο μητρική σε μητρική και πρέπει να γνωρίζει κάποιος τι σημαίνει κάθε μια από αυτές. Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε τι σημαίνουν οι ηχητικές ειδοποιήσεις σε κάθε motherboard. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε.
Αναλόγως λοιπόν την ηχητική ειδοποίηση, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στο αντίστοιχο σημείο. Αν φταίει η μνήμη, θα πρέπει να τσεκάρουμε το πρόβλημα τοποθετώντας άλλα τσιπάκια μνήμης στον υπολογιστή και να δούμε αν θα δουλέψει.Πρώτα όμως θα πρέπει να ελέγξουμε αν τα δικά μας τσιπάκια είναι κουμπωμένα καλά στη θέση τους. Αφού τα βγάλουμε , τα ξαναβάζουμε και δοκιμάζουμε. Αν δε διαθέτουμε άλλα τσιπάκια, τότε ή ζητάμε απο κάποιον γνωστό μας ή , καλύτερα, βγάζουμε τα παλιά και πάμε με αυτά σε κάποιο κατάστημα υπολογιστών και αγοράζουμε ένα τουλάχιστον ίδιο (είναι σημαντικό να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά). Αν φταίει η κάρτα γραφικών θα πρέπει να αλλάξουμε κάρτα και να δούμε αν το πρόβλημα διορθωθεί. Σε αυτή την περίπτωση ξηλώνουμε την κάρτα κάποιου φίλου μας και τη βάζουμε στο PC μας χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Και πάλι όμως, πριν αναζητήσουμε βοήθεια απο αλλού, ελέγχουμε αν η κάρτα είναι κουμπωμένη καλά στη θέση της.
Αν όμως δεν ακούμε καν κάποια ειδοποίηση απο το ηχειάκι, τότε πώς προχωράμε; Χμμμ, όσο πάει και δυσκολεύει το ζήτημα... Φίλοι μας σε αυτή την περίπτωση ή φταίει η επεξεργαστής, ή η μητρική. Για να σιγουρευτούμε οτι είναι ένα απο τα δύο, απλά βγάζουμε εντελώς τις μνήμες για να δούμε αν θα ακουστεί ηχητική ειδοποίηση. Αν δεν ακουστεί ηχητική ειδοποίηση, πιθανότατα κάποιο απο τα δύο παραπάνω τα έχει "παίξει". Εκεί δυστυχώς θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο τεχνικό ο οποίος είναι σε θέση να ψάξει καλύτερα το θέμα και να μας βοηθήσει.
Για εκείνους που είναι πιο θαρραλέοι, υπάρχει η δυνατότητα να ξεκουμπώσουν τον επεξεργαστή και να τον ξανακουμπώσουν για να δουν μήπως και διορθωθεί η κατάσταση. Όσοι ακολουθήσουν αυτό το βήμα να θυμηθούν να βάλουν την απαραίτητη θερμοαγώγιμη πάστα ανάμεσα στον επεξεργαστή και την ψύκτρα.
Για το θέμα της πάστας έχουμε ήδη αναφερθεί σε προηγούμενη δημοσίευση. Για το πώς αλλάζουμε μνήμη, επεξεργαστή και κάρτα γραφικών, καθώς και για το πώς ανοίγουμε το κουτί του υπολογιστή μας, μπορείτε να ανατρέξετε στον Βοηθό-Βίντεο στα δεξιά της αρχικής σελίδας του blog μας.
Καλή τύχη και μακριά από μας τέτοιου είδους προβλήματα...
Καταρχάς πρέπει να είμαστε παρατηρητικοί και να προσέξουμε αν αμέσως μετά το πάτημα του κουμπιού εκκίνησης εμφανίζεται οτιδήποτε στην οθόνη μας, ακόμα και το λογότυπο της μητρικής ή η ο έλεγχος της μνήμης. Οτιδήποτε! Αν όντως βλέπουμε κάποια πράγματα, τότε σχεδόν σίγουρα η οθόνη μας δεν έχει κάποιο πρόβλημα. Σε αυτή την περίπτωση , το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να πατήσουμε το πλήκτρο F8 για να δούμε αν μπορέσουμε να μπούμε σε safe mode. Αν εμφανιστεί το μενού απο το οποίο μπορούμε να μπούμε σε ασφαλή λειτουργία, τότε θεωρητικά δεν υφίσταται πρόβλημα και το πιθανότερο είναι να άλλαξε με κάποιο τρόπο η ανάλυση της οθόνης και να μην την υποστηρίζει η οθόνη μας. Σε αυτή την περίπτωση , αφού μπούμε σε ασφαλή λειτουργία, πάμε και αλλάζουμε την ανάλυση της οθόνης στο χαμηλότερο επίπεδο (συνήθως γίνεται αυτόματα στην ασφαλή λειτουργία, αλλά πρέπει να το επιβεβαιώσουμε πατώντας ΟΚ για να το κρατήσει). Για το πώς αλλάζουμε την ανάλυση της οθόνης ανατρέξτε σε προηγούμενο άρθρο του blog.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που δεν εμφανίζεται τίποτα , ούτε αμέσως μετά την εκκίνηση; Εδώ τα πράγματα αρχίζουν να δυσκολεύουν. Και πάλι θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να δώσουμε βάση σε τυχόν ηχητικές ειδοποιήσεις. Το ηχειάκι του υπολογιστή πάντα μάς δίνει πληροφορίες σχετικά με πιθανά προβλήματα. Αναλόγως τον ήχο που θα ακούσουμε, θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν το πρόβλημα οφείλεται στη μνήμη του υπολογιστή ή στην κάρτα γραφικών. Συνήθως ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο απο ένα σύντομο σημαίνει θέμα με τη μητρική. Ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο απο 2 σύντομα, σημαίνει πρόβλημα με την κάρτα γραφικών. Ένα "μακρύ" μπιπ ακολουθούμενο από τρία σύντομα, σημαίνει πρόβλημα στη μνήμη.
Παρ' όλα αυτά, οι ηχητικές ειδοποιήσεις διαφέρουν απο μητρική σε μητρική και πρέπει να γνωρίζει κάποιος τι σημαίνει κάθε μια από αυτές. Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε τι σημαίνουν οι ηχητικές ειδοποιήσεις σε κάθε motherboard. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε.
Αναλόγως λοιπόν την ηχητική ειδοποίηση, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στο αντίστοιχο σημείο. Αν φταίει η μνήμη, θα πρέπει να τσεκάρουμε το πρόβλημα τοποθετώντας άλλα τσιπάκια μνήμης στον υπολογιστή και να δούμε αν θα δουλέψει.Πρώτα όμως θα πρέπει να ελέγξουμε αν τα δικά μας τσιπάκια είναι κουμπωμένα καλά στη θέση τους. Αφού τα βγάλουμε , τα ξαναβάζουμε και δοκιμάζουμε. Αν δε διαθέτουμε άλλα τσιπάκια, τότε ή ζητάμε απο κάποιον γνωστό μας ή , καλύτερα, βγάζουμε τα παλιά και πάμε με αυτά σε κάποιο κατάστημα υπολογιστών και αγοράζουμε ένα τουλάχιστον ίδιο (είναι σημαντικό να έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά). Αν φταίει η κάρτα γραφικών θα πρέπει να αλλάξουμε κάρτα και να δούμε αν το πρόβλημα διορθωθεί. Σε αυτή την περίπτωση ξηλώνουμε την κάρτα κάποιου φίλου μας και τη βάζουμε στο PC μας χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Και πάλι όμως, πριν αναζητήσουμε βοήθεια απο αλλού, ελέγχουμε αν η κάρτα είναι κουμπωμένη καλά στη θέση της.
Αν όμως δεν ακούμε καν κάποια ειδοποίηση απο το ηχειάκι, τότε πώς προχωράμε; Χμμμ, όσο πάει και δυσκολεύει το ζήτημα... Φίλοι μας σε αυτή την περίπτωση ή φταίει η επεξεργαστής, ή η μητρική. Για να σιγουρευτούμε οτι είναι ένα απο τα δύο, απλά βγάζουμε εντελώς τις μνήμες για να δούμε αν θα ακουστεί ηχητική ειδοποίηση. Αν δεν ακουστεί ηχητική ειδοποίηση, πιθανότατα κάποιο απο τα δύο παραπάνω τα έχει "παίξει". Εκεί δυστυχώς θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιο τεχνικό ο οποίος είναι σε θέση να ψάξει καλύτερα το θέμα και να μας βοηθήσει.
Για εκείνους που είναι πιο θαρραλέοι, υπάρχει η δυνατότητα να ξεκουμπώσουν τον επεξεργαστή και να τον ξανακουμπώσουν για να δουν μήπως και διορθωθεί η κατάσταση. Όσοι ακολουθήσουν αυτό το βήμα να θυμηθούν να βάλουν την απαραίτητη θερμοαγώγιμη πάστα ανάμεσα στον επεξεργαστή και την ψύκτρα.
Για το θέμα της πάστας έχουμε ήδη αναφερθεί σε προηγούμενη δημοσίευση. Για το πώς αλλάζουμε μνήμη, επεξεργαστή και κάρτα γραφικών, καθώς και για το πώς ανοίγουμε το κουτί του υπολογιστή μας, μπορείτε να ανατρέξετε στον Βοηθό-Βίντεο στα δεξιά της αρχικής σελίδας του blog μας.
Καλή τύχη και μακριά από μας τέτοιου είδους προβλήματα...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου