.
Παιδιά μια παράκληση. Επειδή όπως βλέπετε κι εσείς οι αναρτήσεις μειώθηκαν δραματικά λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, όσοι βλέπουν απορίες αναγνωστών στα σχόλια κάποιου θέματος και γνωρίζουν να απαντήσουν, ας το κάνουν. Thanks!
_

Προσοχή στους τεχνικούς της κακιάς ώρας...

Το θέμα αυτό το δημιουργήσαμε ύστερα από τη συνάντησή μας με έναν (ακόμα) δυσαρεστημένο χρήστη Η/Υ. Ο άνθρωπος αυτός επικοινώνησε μαζί μας επειδή τις τελευταίες μέρες το PC του σερνόταν και, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, δεν μπορούσε καν να ανοίξει έστω το εικονίδιο "Ο Υπολογιστής μου". Σε μισή ωρίτσα το PCHANDS βρέθηκε στον χώρο εργασίας του πελάτη. Η αλήθεια είναι πως η εργασία του απαιτεί τη χρήση Η/Υ , κυρίως για επεξεργασία κειμένου, αλλά και για πλοήγηση στο Internet. Ύστερα από τις σχετικές συστάσεις καθίσαμε μαζί να μας εξηγήσει τι παρουσιάζει ο υπολογιστής...

Πριν μας πει τα των προβλημάτων, ζητήσαμε να μάθουμε κάποια πράγματα για το ιστορικό του υπολογιστή. Αγοράστηκε πριν 4-5 μήνες από μια μικρή εταιρία που έχει κάποιος ιδιώτης , και μάλιστα φτιάχτηκε κομμάτι-κομμάτι για τις ανάγκες του γραφείου. Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε μπροστά σε έναν υπολογιστή με απλά και συνηθισμένα χαρακτηριστικά, όπως επεξεργαστή Pentium 4 στα 3Ghz αν θυμόμαστε καλά, μνήμη 1GB(!) , σκληρό δίσκο 18GB και ενσωματωμένη κάρτα ήχου και γραφικών.

Ο άνθρωπος αυτό το PC ήθελε, αυτό τον εξυπηρετούσε και αυτό του έφτιαξαν. Ειδικά με τον σκληρό δίσκο παραξενευτήκαμε κι εμείς, αλλά όταν διαπιστώσαμε πως τον ήθελε ΜΟΝΟ για να επεξεργάζεται κείμενο και όχι για πλοήγηση στο Internet, τότε τον δικαιολογήσαμε.

Η πρώτη εικόνα ήταν η υπερβολικά αργή είσοδος στα Windows. Έκανε πάνω από 4 λεπτά για να μπει και, μόλις γινόταν αυτό , μετά από λίγο κόλλαγε το σύμπαν στην κυριολεξία! Δεν μπορούσαμε να μπούμε πουθενά. Το μόνο που δούλευε ήταν το task manager (ctrl-alt-del) το οποίο και ανοίξαμε για να δούμε αν κάποια διεργασία ήταν η αιτία του κολλήματος.

Δυστυχώς για εμάς όλα όσα είδαμε στο task manager ήταν εντελώς φυσιολογικά. Και η χρήση της CPU και της μνήμης. Τότε τι κόλλαγε το σύστημα; Υποψιαζόμασταν δύο πράγματα: Είτε ήταν κάποιος ιός, είτε ο δίσκος τα είχε παίξει.

Το πρώτο αρχίσαμε να το αποκλείουμε αφού από τη μια το PC δεν συνδεόταν καν σε κάποιο δίκτυο, ενώ από την άλλη ο χρήστης ήταν πολύ τυπικός με τα CD και τις δισκέτες που έβαζε επάνω. Όπως ο ίδιος ανέφερε, κανένα ξένο CD και καμία ξένη δισκέτα δεν είχε μπει στο PC! Τι να κάνουμε, τον πιστέψαμε.

Άρα, μάλλον πρέπει να τσεκάρουμε καλύτερα τον δίσκο. Και πάλι ο χρήστης άρχισε να μανουριάζει, αφού, όπως του είχαν πει από εκεί που τον αγόρασε, ο δίσκος ήταν καινούριος. Του εκφράσαμε τις επιφυλάξεις μας μιας και 18GB δίσκος παραείναι παλιός για να είναι... καινούριος. Του είπαμε πως η μοναδική περίπτωση να είναι καινούριος ήταν να τους είχε ξεμείνει σε κανά ράφι αυτά χρόνια. Σκεφτήκαμε βέβαια πως εμείς έτσι κι αλλιώς θα βλέπαμε αν ήταν καινούριο όταν τον ανοίγαμε.

Μ' αυτά και μ' αυτά και αφού δεν μπορούσαμε να μπούμε με τίποτα στα Windows (μόνο μια προσπάθεια πέτυχε όταν μπήκαμε σε Safe Mode, αλλά μετά από λίγο πάπαλα κι εκεί), αποφασίσαμε να τον πάρουμε στη βάση μας και να τον τσεκάρουμε εκεί.

Τον παραλάβαμε λοιπόν και την ίδια μέρα αρχίσαμε να τον ελέγχουμε. Με το που ανοίξαμε το πλαϊνό , μάς περίμενε η πρώτη έκπληξη: Ο σκληρός δίσκος δεν ήταν καν βιδωμένος στο σασί και απλά κρεμόταν προς τα κάτω. Τα μόνα πράγματα που τον συγκρατούσαν ήταν η καλωδιοταινία και το καλώδιο ρεύματος! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!! Η δεύτερη έκπληξη (καλά, εμείς το περιμέναμε) ήταν βέβαια ότι ο δίσκος δεν ήταν καινούριος. Φαινόταν πεντακάθαρα επάνω του πως ο χρόνος και η χρήση είχαν αφήσει τα σημάδια τους.

Και σα να μην έφταναν αυτά, ακούσαμε και τον πρώτο ύποπτο θόρυβο επάνω στο δίσκο... Αφού ο φίλος μας δεν είχε αρχεία για backup ξεκινήσαμε αμέσως την εγκατάσταση Windows για να δούμε αν το format θα ολοκληρωθεί με επιτυχία. Και, τι έκπληξη, το format σταμάτησε στο 15% και παρέμεινε εκεί για ώρα. Αν δε σβήναμε το PC θα έκανε format εις τους αιώνας των αιώνων. Μετά από χρόνια θα τον έβρισκε κανένα cyborg και θα γέλαγε μαζί μας :)

Τέλος πάντων, ο υπολογιστής θα φτιαχτεί αφού θα τοποθετήσουμε επάνω του νέο δίσκο (όχι καινούριο). Αν δεχτεί βέβαια ο ιδιοκτήτης του θα πάμε να αγοράσουμε έναν 40άρη καινούριο και θα τον βάλουμε. Αλλά , όπως μας είπε, τσάμπα θα τον βάλουμε αφού δεν έχει πολλά αρχεία (η αλήθεια είναι ότι μέσα στο My Documents βρήκαμε μόνο 3 αρχεία Word! Όπως και να έχει, το PC θα επισκευαστεί.

Αυτό που θέλουμε να επισημάνουμε όμως, είναι πως κάποιοι τεχνικοί, είτε είναι ιδιώτες είτε δουλεύουν σε εταιρία, καλό θα ήταν να μην κοιτάνε πώς θα βγάλουν λεφτά και μάλιστα με εύκολο τρόπο. Αν θέλουν να έχουν ευχαριστημένους πελάτες θα πρέπει εκείνοι πρώτα να είναι εντάξει απέναντί τους και να κάνουν τη δουλειά τους σωστά! Το να τοποθετείς έναν δίσκο να κρέμεται από την καλωδιοταινία , φανερώνει 2 πράγματα: Πρώτον ότι δεν έχεις το απαραίτητο υλικό της δουλειάς. Και αν δεν έχεις 2 βίδες για να στερεώσεις τον δίσκο, φαντάσου τι γίνεται με τα υπόλοιπα. Δεύτερον φανερώνει ότι δεν είσαι επαγγελματίας. Γιατί ο επαγγελματίας δεν έχει σαν πρώτο στόχο το κέρδος (και μάλιστα το εύκολο κέρδος), αλλά το πώς θα γιγαντώσει αυτό που δημιούργησε. Πώς θα το κάνει να πάει μπροστά! Και στην πορεία, αν κινηθεί σωστά, θα έρθει και το κέρδος. Για να πει όμως ότι έφτασε σε σημείο να βγάζει λεφτά, θα πρέπει να περάσει χρόνος. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Και για να μιλήσουμε λίγο για το PCHANDS, επειδή ακόμα και σήμερα λαμβάνουμε κάποια mails (λίγα μεν, υπαρκτά δε), ναι, μπορεί το όλο εγχείρημα να αποτελεί μέρος μιας επιχειρηματικής ιδέας. Μπορεί το blog αυτό να αποτελεί μιας πρώτης τάξεως διαφήμισης της δουλειάς ενός τεχνικού (πριν ήμασταν 3) που δεν έχει τη δυνατότητα διαφήμισης όπως οι μεγάλες εταιρίες. Ε και; Ποιον ενοχλεί αυτό; Τι το μεμπτό έχει και δεν το έχω καταλάβει; Είπε κανείς ότι πληρώνομαι για να κάθομαι να γράφω στο blog; Και αν τελικά εδώ μέσα κάνω την πλάκα μου; Τι θα πείτε μετά εσείς που λέτε πως έχω σκοπό να βγάλω λεφτά από το blog; Σταματώ εδώ γιατί το θέμα ξεφεύγει και αν συνεχίσω θα βαρεθείτε να διαβάζετε.

Μια τελευταία συμβουλή στους απλούς χρήστες Η/Υ: Ο σωστός και ο καλός τεχνικός που θα έρθει στο σπίτι ή στο γραφείο σας, κάνει μπαμ από τη στιγμή που θα περάσει την πόρτα. Θα πρέπει να είναι άνετος, ευγενικός, να απαντάει ευθέως σε οποιαδήποτε απορία σας, να είναι υπομονετικός απέναντι στην άγνοιά σας ως προς τα τεχνικά θέματα , να μην προσπαθεί να κάνει τον ξερόλα και γενικά να σας εξηγεί τα πάντα με απλά και κατανοητά λόγια. Και για τους τεχνικούς, αν δε γνωρίζετε κάτι δεν είναι κακό να το πείτε. Είναι προτιμότερο να λέτε πως δεν το γνωρίζετε αλλά θα το ψάξετε και θα κάνετε ότι μπορείτε, παρά να πείτε ότι ξέρετε και στο τέλος να προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε...


10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο σου.. εκανες καλη δουλεια. Δυστυχως υπαρχουν πολλοι κακοι τεχνικοι υπολογιστων που δεν κανουν καλη δουλεια οπως λες.. κοιτουν μονο να βρουν τη πιο φθηνη λυση..

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΣ. μακαρι να εισασταν πιο κοντα (μυτιληνη). οσες φορες σας χρειαστικα ειδα την βοηθεια σας. ναστε παντα καλα σας ευχαριστω ΦΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Γραφετε μια περιπτωση που κανεις δεν μπορει να διαπιστωσει
1) αν ειναι αληθη τα οσα λετε
2) συμβαινει σπανιως (πχ να μην εχει βιδωθει καν ο σκληρος)
3) αφορα εντελως ασχετο πελατη που δεν γνωριζει ουτε τα βασικα απο Η/Υ(ουσιαστικα να μην εξακριβωνει ΤΙ αγορασε και σε τι κατασταση ειναι).
Θελετε να βγαλετε "δουλεια" οπως λετε απο το μπλογκ και καλα κανετε,αλλα επειδη αναφερεστε σε αλλους τεχνικους της κακιας ωρας που εξαπατουν τον κοσμο και βρισκονται παντου,
εσεις δηλαδη ειστε τεχνικη της "καλης ωρας?".
Μηπως θα μπορουσατε να το αποδειξετε αυτο περαν μιας ανωνυμης επιστολης στο troktiko?
Γιατι και γω που ειμαι "φουρναρης της καλης ωρας" μπορω να βγαλω ανωνυμες-αοριστες "βρωμες" για τα franchise αλλων φουρνων πχ.
Ευχαριστω.

PC HANDS είπε...

Αγαπητέ φίλε καλημέρα.

Το θέμα δεν δημιουργήθηκε για να μπει ο κόσμος στη διαδικασία να διαπιστώσει αν είναι αληθή όσα γράφουμε. Καλώς ή κακώς οι "τεχνικοί της κακιάς ώρας" υπάρχουν και εμείς απλά παροτρύνουμε τον κόσμο να προσέχει. Αν θέλεις πες μας πώς θα μπορούσαμε να επιβεβαιώσουμε τα γραφόμενά μας; Βάζοντας π.χ. μια φωτογραφία του υπολογιστή για να δείξουμε πώς ήταν όταν τον ανοίξαμε; Και ποιος λέει ότι δεν το κάναμε επίτηδες; Ή μήπως να αναφέραμε το όνομα του πελάτη; Και πάλι δε θα αποδείκνυε αυτό κάτι. Και ποιος λέει ότι το δικό σου σχόλιο δεν είναι "δικό μας";

Λες ότι συμβαίνει σπανίως να μην έχει βιδωθεί καν ο δίσκος. Σπανίως , αλλά συμβαίνει. Και να που πέσαμε επάνω του.

Όσον αφορά στον πελάτη, ναι όντως μπορεί να μη γνωρίζει ούτε τα βασικά. Άλλωστε το PC το ήθελε μόνο για να γράφει. Και δεν είναι ο μόνος που δε γνωρίζει ούτε τα βασικά. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ο άνθρωπος αυτός αποτελεί περίπτωση στην οποία μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί την ασχετοσύνη του.

Δεν είπαμε πουθενά ότι θέλουμε να "βγάλουμε" δουλειά μέσω του blog. Καλό είναι να διαβάζεις πιο προσεχτικά. Γράφτηκε λοιπόν πως "ΜΠΟΡΕΙ το blog να αποτελεί μέρος μιας επιχειρηματικής ιδέας. ΜΠΟΡΕΙ να είναι μια καλή διαφήμιση της δουλειάς". Πιο κάτω όμως γράφω "κι αν τελικά κάνω την πλάκα μου;". Γιατί δηλαδή στάθηκες εσύ στα δύο πρώτα "μπορεί" και δε στάθηκες στην τρίτη υποθετική πρόταση; Αποκλείεται να κάνω την πλάκα μου δηλαδή; Αν σου πω ότι από τότε που δημιουργήθηκε το blog έχουμε "βγάλει" 3-4 πελάτες, τους οποίους και επισκεφθήκαμε από μια φορά και μετά δεν τους ξαναείδαμε, θα ζητήσεις να στο αποδείξω και αυτό;

Και ναι, θεωρώ τον εαυτό μου τεχνικό "της καλής ώρας" και γουστάρω να το λέω και να το αποδεικνύω. Και εγώ και τα παλικάρια που αποχώρησαν επειδή δεν προλάβαιναν να γράφουν. Κακό είναι και αυτό;

Η ανώνυμη επιστολή στο Troktiko, πίστεψέ με, δεν υπήρξε ποτέ. Τουλάχιστον όχι από εμένα. Μπορεί να σου φαίνεται παράξενο, αλλά κι εγώ κάποια στιγμή έλαβα e-mails που με ρωτούσαν για κάποια προβλήματα και ανέφεραν ότι διάβασαν το άρθρο στο troktiko. Επειδή όμως τα e-mails που έκαναν αναφορά στο troktiko ήρθαν μαζεμένα, άρχισα να αναρωτιέμαι αν μπήκε κάποιο θέμα τώρα πρόσφατα και, μπαίνοντας στο troktiko, είδα όντως ότι είχαν αναρτήσει το συγκεκριμένο θέμα χωρίς να τους το έχω στείλει. Και καλά έκαναν τα παιδιά. Ή τέλος πάντων, καλά έκανε όποιος τους το έστειλε. Άλλωστε ποτέ δεν αρνήθηκα αναδημοσίευση των θεμάτων που βάζω. Όποιος θέλει είναι ελεύθερος να αναδημοσιεύσει ότι θέλει.

Και για να κλείσω, για ποιο λόγο να μπω στη διαδικασία να αποδείξω κάτι; Μήπως συμμετέχω σε καμία κόντρα γνώσεων και δεν το ξέρω; Μήπως προκάλεσα λέγοντας ότι είμαι παντογνώστης και expert; Δε νομίζω. Άλλωστε το blog απευθύνεται κυρίως σε άτομα που δε γνωρίζουν πολλά από υπολογιστές και τα προβλήματα που συναντάνε είναι κοινά και όχι πολύ δύσκολα στην επίλυσή τους. Τις λύσεις μπορούν να τις διαβάζουν εύκολα από εδώ.

Για να μη γράψω για τα πάμπολλα mails στα οποία έχουμε απαντήσει συμβουλεύοντας τους αναγνώστες και βοηθώντας τους να λύσουν το πρόβλημά τους...

Όσο για τα "φουρναρέικα", έχω την εντύπωση πως ούτε βρώμα έβγαλα συγκεκριμένα για κάποιον, ούτε έκανα κάτι αντιεπαγγελματικό. Προέτρεψα τους αναγνώστες να προσέχουν γιατί συμβαίνει να υπάρχουν και η μη επαγγελματίες.

Φιλικά πάντα.

hackaday είπε...

Δυστυχώς υπάρχουν αλμπάνηδες όπως σε κάθε επάγγελμα. Πέραν αυτού είναι αναγκαίο πλέον ο χρήστης να μαθαίνει κάτι περισσότερο από τα βασικά για να μην το πιάνει κορόιδο ο καθένας. Με ένα pc και μια σύνδεση στο Internet μπορεί κάποιος να μάθει πάρα πολλά και εντελώς δωρεάν. Το θέμα βέβαια είναι να υπάρχει θέληση.

pmlakis είπε...

καλησπερα και απο μενα.πραγματι η βοηθεια σας πολυ καλη.να ρωτησω και εγω κατι.το βυσμα των ακουστικων στον φορητο μου υπολογιστη εχει σπασει τι να κανω?

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα παιδιά,

Να ρωτήσω, ποια η γνώμη σας για αυτό HP Compaq Presario CQ71-210sv το λαπτοπ?

ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

"Αλλά , όπως μας είπε, τσάμπα θα τον βάλουμε αφού δεν έχει πολλά αρχεία (η αλήθεια είναι ότι μέσα στο My Documents βρήκαμε μόνο 3 ARXEIA WORD! Όπως και να έχει, το PC θα επισκευαστεί."

Τα ανοίξατε να δείτε τι έχει μέσα ή σας ξέφυγε???
Εκτός από το να προσπαθείτε να εκθειάσετε την δικιά σας δουλειά κατηγορώντας άλλους, δράτε σαν κακές κουτσομπόλες (και το αστείο είναι ότι το παραδέχεστε με post). Καλές δουλειές να έχετε και μακρυά από τα αρχεία των χρηστών

PC HANDS είπε...

Το παραπάνω θέμα το είχαμε γράψει παραλείποντας κάποιες λεπτομέρειες , οι οποίες θεωρήσαμε πως ίσως και να μην είναι άξιες αναφοράς. Μια από αυτές τις λεπτομέρειες είναι πως ο άνθρωπος ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως μας ενημέρωσε για την ύπαρξη 3 αρχείων στον φάκελο "My Documents" και μάλιστα ζήτησε να τα κρατήσουμε σε δισκέτα.

Ορθή όμως η παρατήρησή σου μιας και το νόημα που βγαίνει διαβάζοντας το κείμενο είναι αυτό ακριβώς που σε έκανε να γράψεις το προηγούμενο σχόλιο. Η σωστή πρόταση θα έπρεπε να είναι "η αλήθεια είναι ότι μέσα στο My Documents βρήκαμε μόνο τα 3 αρχεία Word" ή ακόμα καλύτερα "η αλήθεια είναι ότι μέσα στο My Documents υπήρχαν μόνο τα 3 αρχεία Word" και να προσθέταμε και τη λεπτομέρεια που ανέφερα παραπάνω.

Εννοείται πως ουδέποτε δεν έχω "ψαχουλέψει" αρχεία πελατών και απ'οσο ξέρω -και θέλω να πιστεύω- το ίδιο ισχύει και για τους τεχνικούς με τους οποίους έχω κατά καιρούς συνεργαστεί. Επίσης θεωρώ πως είναι ένα από τα πιο σοβαρά αδικήματα το ψαχούλεμα προσωπικών στοιχείων ενός άλλου ανθρώπου. Είτε αυτά βρίσκονται μέσα στην τσάντα του, είτε βρίσκονται μέσα στον σκληρό του δίσκο.

Θα μου πεις βέβαια, "το ότι τα γράφεις δεν σημαίνει ότι τα πράττεις κιόλας". Το γεγονός ότι εδώ και μερικούς μήνες δεν έχω γράψει καν ένα καινούριο θέμα λόγω του ότι έχω έρθει σε μια ξένη χώρα και πραγματικά δεν έχω χρόνο, αλλά παρόλα αυτά αφιέρωσα λίγο χρόνο για να σου απαντήσω, ε αυτό ελπίζω να το εκτιμήσεις και να πιστέψεις πως όσα γράφω ισχύουν. Ανάμεσα στους πελάτες που είχα στην Αθήνα βρίσκονται και άτομα που έχουν άμεση σχέση με τον νόμο όπως δικηγόροι , δικ. επιμελητές κλπ. Καθόλο το διάστημα της συνεργασίας μας δεν υπήρξε το παραμικρό παράπονο εκ μέρους των ανθρώπων αυτών.

Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου και χαιρετισμούς από την όμορφη Χάγη.

Γιώργος είπε...

ΠΕΣΤΑ ΡΕ ΜΕΓΑΛΕΕΕ

Δημοσίευση σχολίου