Οι λόγοι για τους οποίους δε μπορεί κάποιος να τυπώσει κάποιο αρχείο στον εκτυπωτή του μπορεί να ποικίλουν. Εξαρτάται απο τον τρόπο με τον οποίο είναι συνδεδεμένος ο εκτυπωτής στο PC μας, απο τον τρόπο που διαχειρίζεται ο εκτυπωτής κάποια προβλήματα κλπ. Παρακάτω θα αναφέρουμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τσεκάρουμε για την πηγή του προβλήματος.
Αυτό που πρέπει πρώτα να προσέξουμε, είτε η σύνδεση είναι μέσω USB είτε είναι μέσω ethernet, είναι να δούμε αν εμφανίζεται κάποιο μήνυμα σφάλματος. Αν ο εκτυπωτής δε μπορεί να τυπώσει για οποιοδήποτε λόγο, τότε κάποιο μήνυμα θα εμφανιστεί στην κάτω δεξιά γωνία της επιφάνειας εργασίας (δίπλα στην ώρα). Από το μήνυμα αυτό μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Μπορεί όμως και όχι.
Θα παρατηρήσουμε οτι στην κάτω δεξιά γωνία της επιφάνειας εργασίας υπάρχει ένα μικρό εικονίδιο του εκτυπωτή (δίπλα στην ώρα). Κάνοντας διπλό κλικ επάνω του μπορούμε να δούμε τα αρχεία που βρίσκονται στην ουρά εκτύπωσης. Υπάρχει περίπτωση κάποιο αρχείο που στείλαμε να μην μπορεί να τυπωθεί και να παραμένει στην ουρά. Τα αρχεία που δεν μπορούν να εκτυπωθούν (παρόλο που η επικοινωνία με τον εκτυπωτή είναι OK) μπορούμε να τα αφαιρέσουμε απο την ουρά κάνοντας δεξί κλικ επάνω τους και επιλέγοντας "Ακύρωση" ("Cancel"). Έτσι, ελευθερώνουμε την ουρά εκτύπωσης και δοκιμάζουμε να τυπώσουμε κάποιο άλλο έγγραφο.
Επίσης, μπορούμε να τσεκάρουμε αν ο εκτυπωτής μας είναι online ή offline . Πατάμε "Έναρξη" ("Start"), "Ρυθμίσεις" ("Settings") και επιλέγουμε "Εκτυπωτές και Φαξ" ("Printer And Faxes"). Στο παράθυρο που ανοίγει βρίσκουμε τον εκτυπωτή μας και κοιτάζουμε αν είναι online. Αν δεν είναι κάπου εμφανές, απλά τοποθετούμε το ποντίκι απο πάνω του και το βλέπουμε. Αν είναι offline , τότε κάνουμε δεξί κλικ επάνω του και επιλέγουμε να το αλλάξουμε σε online. Αν δε μπορούμε να το κάνουμε αυτό, τότε σίγουρα κάτι τρέχει επάνω στον εκτυπωτή. Πολλοί εκτυπωτές, όταν χρειάζεται αλλαγή κάποιο αναλώσιμο (μελάνι, κεφαλή κλπ) παύουν να λειτουργούν και βγαίνουν αυτόματα offline μέχρι να γίνει η αλλαγή. Αν λοιπόν δε μπορούμε να τον βάλουμε online χειροκίνητα, πάμε κατευθείαν πάνω στον εκτυπωτή για να δούμε τι ακριβώς χρειάζεται. Πλέον οι εκτυπωτές μάς δίνουν οποιαδήποτε πληροφορία χωρίς να χρειάζεται να ψάξουμε πολύ.
Έστω οτι όλα τα παραπάνω τα κάναμε χωρίς αποτέλεσμα. Ήρθε η ώρα για εντολές. Παίρνουμε αυταρχικό ύφος, ενώνουμε τα φρύδια για να δείχνουμε νευριασμένοι, πατάμε "Έναρξη", "Εκτέλεση" ("Run"), πληκτρολογούμε cmd και πατάμε Enter. Στο παράθυρο που ανοίγει πληκτρολογούμε την εντολή net stop spooler και πατάμε Enter. Μετά από αυτό πληκτρολογούμε την εντολή net start spooler και ξαναπατάμε Enter. Μετά πατάμε Χ πάνω δεξιά και κλείνουμε το παράθυρο. Προσπαθούμε να ξανατυπώσουμε.
Πάλι δεν τυπώνει? Ώρα να αφήσουμε την καρέκλα και να ψάξουμε τις συνδέσεις.
Ας υποθέσουμε ότι ο εκτυπωτής μας είναι συνδεδεμένος μέσω της θύρας USB. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να τσεκάρουμε αν το καλώδιο είναι στη θέση του απο τη μια και από την άλλη πλευρά. Μπορεί να ακούγεται κουτό, αλλά πολλές φορές τυχαίνει να το βγάζουμε κατά λάθος κατά τη διάρκεια κάποιας δουλειάς (σκούπισμα, μερεμέτια κλπ). Ακόμα και αν είναι στη θέση του, ας μπούμε στον κόπο να το βγάλουμε πάνω απο το PC και να το ξαναβάλουμε. Αν ακούσουμε τον χαρακτηριστικό ήχο της σύνδεσης με συσκευή USB και αν δούμε το αντίστοιχο εικονίδιο κάτω δεξιά στην οθόνη, σημαίνει οτι το USB μάλλον είναι OK.
Αν ο εκτυπωτής είναι δικτυακός, πρέπει να γνωρίζουμε την IP διεύθυνσή του. Και πώς θα βρω ποια είναι η IP? Εύκολο! Γυρίστε πίσω εκεί που μιλάγαμε για το offline και το online. Κάντε δεξί κλικ πάνω στο εικονίδιο του εκτυπωτή και επιλέξτε "Ιδιότητες" ("properties"). Στο παράθυρο που ανοίγει πηγαίνετε στην καρτέλα "Θύρες" ("Ports"). Το νούμερο που αντιστοιχεί στο τσεκαρισμένο κουτάκι είναι η IP διεύθυνση του εκτυπωτή (δείτε και την εικόνα παρακάτω).
Αφού λοιπόν βρήκαμε την IP του εκτυπωτή, ώρα να δούμε αν ο υπολογιστής μας επικοινωνεί μαζί του. Πάμε στο command prompt (Έναρξη, Εκτέλεση, cmd και Enter) και απο εκεί γράφουμε την εντολή ping (την IP του εκτυπωτή) και πατάμε Enter. Αν δηλαδή ο εκτυπωτής έχει διεύθυνση 192.168.1.2 εμείς πληκτρολογούμε ping 192.168.0.40 και πατάμε Enter. Αν η επικοινωνία είναι OK , τότε θα πρέπει να λάβουμε μια απάντηση παρόμοια με την παρακάτω εικόνα.
Αν δεν υπάρχει επικοινωνία θα δούμε να γράφει "Εξαντλήθηκε το χρονικό όριο της αίτησης". Με λίγα λόγια, δεν θα δούμε κανένα νούμερο όπως αυτό της προηγούμενης εικόνας. Αν λοιπόν δεν υπάρχει επικοινωνία, τότε θα πρέπει να ψάξουμε το λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό. Η πρώτη κίνηση είναι φυσικά να τσεκάρουμε τα Ethernet καλώδια. Αν εμείς έχουμε σύνδεση στο Internet, τότε μπορούμε να τσεκάρουμε κατευθείαν το καλώδιο του εκτυπωτή. Αν όλα είναι OK, τότε μάλλον καλύτερα να μιλήσουμε με κάποιον ειδικό να το ελέγξει καλύτερα.
Αν και η επικοινωνία με τον εκτυπωτή είναι OK, δηλαδή αν μετά το ping λάβουμε παρόμοιο αποτέλεσμα με αυτό της προηγούμενης εικόνας, τότε το πρόβλημα είναι αλλού. Πιθανόν όπως αναφέραμε και πριν, το αρχείο που στείλαμε για εκτύπωση δε μπορεί να εκτυπωθεί. Ελέγξτε τι μπορεί να φταίει, όπως το αν στείλατε για εκτύπωση σελίδα Α3 την οποία δεν υποστηρίζει ο εκτυπωτής σας κλπ. Επίσης, αν το αρχείο που στείλαμε για εκτύπωση είναι πολύ μεγάλο σε μέγεθος, να μη μπορεί να εκτυπωθεί. Έχει παρατηρηθεί ότι μεγάλα αρχεία pdf ίσως κολλήσουν τον εκτυπωτή γιατί φουλάρουν τη μνήμη του.
Αυτό που μένει να κάνουμε, αν το γνωρίζουμε, είναι να ξαναεγκαταστήσουμε τους drivers του εκτυπωτή μας.
Ελπίζουμε ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα να βρεθεί κάποια λύση. Αν δε βρεθεί καλέστε κάποιον τεχνικό να βγάλει και αυτός το ψωμί του :)
Αυτό που πρέπει πρώτα να προσέξουμε, είτε η σύνδεση είναι μέσω USB είτε είναι μέσω ethernet, είναι να δούμε αν εμφανίζεται κάποιο μήνυμα σφάλματος. Αν ο εκτυπωτής δε μπορεί να τυπώσει για οποιοδήποτε λόγο, τότε κάποιο μήνυμα θα εμφανιστεί στην κάτω δεξιά γωνία της επιφάνειας εργασίας (δίπλα στην ώρα). Από το μήνυμα αυτό μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. Μπορεί όμως και όχι.
Θα παρατηρήσουμε οτι στην κάτω δεξιά γωνία της επιφάνειας εργασίας υπάρχει ένα μικρό εικονίδιο του εκτυπωτή (δίπλα στην ώρα). Κάνοντας διπλό κλικ επάνω του μπορούμε να δούμε τα αρχεία που βρίσκονται στην ουρά εκτύπωσης. Υπάρχει περίπτωση κάποιο αρχείο που στείλαμε να μην μπορεί να τυπωθεί και να παραμένει στην ουρά. Τα αρχεία που δεν μπορούν να εκτυπωθούν (παρόλο που η επικοινωνία με τον εκτυπωτή είναι OK) μπορούμε να τα αφαιρέσουμε απο την ουρά κάνοντας δεξί κλικ επάνω τους και επιλέγοντας "Ακύρωση" ("Cancel"). Έτσι, ελευθερώνουμε την ουρά εκτύπωσης και δοκιμάζουμε να τυπώσουμε κάποιο άλλο έγγραφο.
Επίσης, μπορούμε να τσεκάρουμε αν ο εκτυπωτής μας είναι online ή offline . Πατάμε "Έναρξη" ("Start"), "Ρυθμίσεις" ("Settings") και επιλέγουμε "Εκτυπωτές και Φαξ" ("Printer And Faxes"). Στο παράθυρο που ανοίγει βρίσκουμε τον εκτυπωτή μας και κοιτάζουμε αν είναι online. Αν δεν είναι κάπου εμφανές, απλά τοποθετούμε το ποντίκι απο πάνω του και το βλέπουμε. Αν είναι offline , τότε κάνουμε δεξί κλικ επάνω του και επιλέγουμε να το αλλάξουμε σε online. Αν δε μπορούμε να το κάνουμε αυτό, τότε σίγουρα κάτι τρέχει επάνω στον εκτυπωτή. Πολλοί εκτυπωτές, όταν χρειάζεται αλλαγή κάποιο αναλώσιμο (μελάνι, κεφαλή κλπ) παύουν να λειτουργούν και βγαίνουν αυτόματα offline μέχρι να γίνει η αλλαγή. Αν λοιπόν δε μπορούμε να τον βάλουμε online χειροκίνητα, πάμε κατευθείαν πάνω στον εκτυπωτή για να δούμε τι ακριβώς χρειάζεται. Πλέον οι εκτυπωτές μάς δίνουν οποιαδήποτε πληροφορία χωρίς να χρειάζεται να ψάξουμε πολύ.
Έστω οτι όλα τα παραπάνω τα κάναμε χωρίς αποτέλεσμα. Ήρθε η ώρα για εντολές. Παίρνουμε αυταρχικό ύφος, ενώνουμε τα φρύδια για να δείχνουμε νευριασμένοι, πατάμε "Έναρξη", "Εκτέλεση" ("Run"), πληκτρολογούμε cmd και πατάμε Enter. Στο παράθυρο που ανοίγει πληκτρολογούμε την εντολή net stop spooler και πατάμε Enter. Μετά από αυτό πληκτρολογούμε την εντολή net start spooler και ξαναπατάμε Enter. Μετά πατάμε Χ πάνω δεξιά και κλείνουμε το παράθυρο. Προσπαθούμε να ξανατυπώσουμε.
Πάλι δεν τυπώνει? Ώρα να αφήσουμε την καρέκλα και να ψάξουμε τις συνδέσεις.
Ας υποθέσουμε ότι ο εκτυπωτής μας είναι συνδεδεμένος μέσω της θύρας USB. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να τσεκάρουμε αν το καλώδιο είναι στη θέση του απο τη μια και από την άλλη πλευρά. Μπορεί να ακούγεται κουτό, αλλά πολλές φορές τυχαίνει να το βγάζουμε κατά λάθος κατά τη διάρκεια κάποιας δουλειάς (σκούπισμα, μερεμέτια κλπ). Ακόμα και αν είναι στη θέση του, ας μπούμε στον κόπο να το βγάλουμε πάνω απο το PC και να το ξαναβάλουμε. Αν ακούσουμε τον χαρακτηριστικό ήχο της σύνδεσης με συσκευή USB και αν δούμε το αντίστοιχο εικονίδιο κάτω δεξιά στην οθόνη, σημαίνει οτι το USB μάλλον είναι OK.
Αν ο εκτυπωτής είναι δικτυακός, πρέπει να γνωρίζουμε την IP διεύθυνσή του. Και πώς θα βρω ποια είναι η IP? Εύκολο! Γυρίστε πίσω εκεί που μιλάγαμε για το offline και το online. Κάντε δεξί κλικ πάνω στο εικονίδιο του εκτυπωτή και επιλέξτε "Ιδιότητες" ("properties"). Στο παράθυρο που ανοίγει πηγαίνετε στην καρτέλα "Θύρες" ("Ports"). Το νούμερο που αντιστοιχεί στο τσεκαρισμένο κουτάκι είναι η IP διεύθυνση του εκτυπωτή (δείτε και την εικόνα παρακάτω).
Αφού λοιπόν βρήκαμε την IP του εκτυπωτή, ώρα να δούμε αν ο υπολογιστής μας επικοινωνεί μαζί του. Πάμε στο command prompt (Έναρξη, Εκτέλεση, cmd και Enter) και απο εκεί γράφουμε την εντολή ping (την IP του εκτυπωτή) και πατάμε Enter. Αν δηλαδή ο εκτυπωτής έχει διεύθυνση 192.168.1.2 εμείς πληκτρολογούμε ping 192.168.0.40 και πατάμε Enter. Αν η επικοινωνία είναι OK , τότε θα πρέπει να λάβουμε μια απάντηση παρόμοια με την παρακάτω εικόνα.
Αν δεν υπάρχει επικοινωνία θα δούμε να γράφει "Εξαντλήθηκε το χρονικό όριο της αίτησης". Με λίγα λόγια, δεν θα δούμε κανένα νούμερο όπως αυτό της προηγούμενης εικόνας. Αν λοιπόν δεν υπάρχει επικοινωνία, τότε θα πρέπει να ψάξουμε το λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό. Η πρώτη κίνηση είναι φυσικά να τσεκάρουμε τα Ethernet καλώδια. Αν εμείς έχουμε σύνδεση στο Internet, τότε μπορούμε να τσεκάρουμε κατευθείαν το καλώδιο του εκτυπωτή. Αν όλα είναι OK, τότε μάλλον καλύτερα να μιλήσουμε με κάποιον ειδικό να το ελέγξει καλύτερα.
Αν και η επικοινωνία με τον εκτυπωτή είναι OK, δηλαδή αν μετά το ping λάβουμε παρόμοιο αποτέλεσμα με αυτό της προηγούμενης εικόνας, τότε το πρόβλημα είναι αλλού. Πιθανόν όπως αναφέραμε και πριν, το αρχείο που στείλαμε για εκτύπωση δε μπορεί να εκτυπωθεί. Ελέγξτε τι μπορεί να φταίει, όπως το αν στείλατε για εκτύπωση σελίδα Α3 την οποία δεν υποστηρίζει ο εκτυπωτής σας κλπ. Επίσης, αν το αρχείο που στείλαμε για εκτύπωση είναι πολύ μεγάλο σε μέγεθος, να μη μπορεί να εκτυπωθεί. Έχει παρατηρηθεί ότι μεγάλα αρχεία pdf ίσως κολλήσουν τον εκτυπωτή γιατί φουλάρουν τη μνήμη του.
Αυτό που μένει να κάνουμε, αν το γνωρίζουμε, είναι να ξαναεγκαταστήσουμε τους drivers του εκτυπωτή μας.
Ελπίζουμε ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα να βρεθεί κάποια λύση. Αν δε βρεθεί καλέστε κάποιον τεχνικό να βγάλει και αυτός το ψωμί του :)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου